OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM NA DOWÓZ DZIECI I MŁODZIEŻY
Treść
Milanów dn. 13.07.2005 r.
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA /siwz /
W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
O WARTOŚCI SZACUNKOWEJ DO 60 000 EURO
Na dowóz dzieci i młodzieży z terenu Gminy Milanów do Gimnazjum i Szkoły Podstawowej w Milanowie oraz Szkoły Podstawowej w Rudnie
1. Zamawiający :
Wójt Gminy Milanów
21 – 210 Milanów
ul. Kościelna 11A
woj. lubelskie
Adres e-mail: gmina@milanow.iap.pl
tel. (083) 3567002; fax (083) 3567002
Godziny urzędowania: poniedziałek – piątek 8.00 – 15.00
2.Przedmiot zamówienia:
1.Dowóz dzieci i młodzieży z terenu Gminy Milanów do Gimnazjum i Szkoły Podstawowej w Milanowie oraz Szkoły Podstawowej w Rudnie .
2.Planowana tygodniowa trasa przejazdu autobusu ok. 850 km Dokładny pomiar zostanie ustalony komisyjnie z wybranym „Przewoźnikiem” przed zawarciem umowy.
3.Personel, który będzie odpowiedzialny za opiekę nad dziećmi w czasie jazdy zapewnia Zamawiający.
4.Czas zwożenia uczniów do szkół godzina 700 – 910 czas rozwożenia do miejsc zamieszkania w miarę kończenia lekcji.
5.Trasy dowozu obsługuje jeden autobus mieszczące po minimum 50 uczniów każdy.
a)I trasa Milanów – Czeberaki – Milanów
b)II trasa Milanów – Okalew – Milanów
c)III trasa Milanów – Kopina – Milanów
d)IV trasa Milanów – Rudzieniec – Radcze – Rudno
e)V trasa Rudno – Radcze – Rudno – Milanów
f)VI trasa Milanów – Kopina – Milanów
g)VII trasa Milanów – Czeberaki – Milanów
h)VIII trasa Milanów – Okalew – Milanów
i)IX trasa Milanów – Czeberaki – Rudno
j)X trasa Rudno – Radcze – Rudno
k)XI trasa Rudno – Radcze – Rudzieniec
l)XII trasa Rudzieniec – miejsce garażowania
6.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych.
7.Wymagany termin realizacji zamówienia od 1 września 2005 r. do 23 czerwca 2006 r. w dni nauki szkolnej.
8.Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a „Przewoźnikiem” będą dokonywane w złotych PLN.
3.Sposób przygotowania oferty.
1.Oferta powinna być sporządzona w języku polskim w sposób czytelny i podpisana przez Oferenta.
2.Wszelkie poprawki powinny być naniesione i podpisane przez osobę wskazaną w dokumencie uprawnioną do występowania w obrocie prawnym do reprezentowania oferenta i składania oświadczeń woli w jego imieniu.
3.Oferta powinna być złożona w jednym egzemplarzu.
4.Oferta powinna zawierać:
-nazwę i dokładny adres oferenta,
-datę sporządzenia oferty,
-ścisłe określenie przedmiotu oferty,
-cenę ofertową wyrażoną cyfrowo i słownie.
5.Wykaz dokumentów i oświadczeń jakie należy złożyć:
-wypełniony druk „Oferta” (załącznik nr 1),
-oświadczenie Oferenta o tym, że zapoznał się z warunkami przetargu i zamówienia określonymi w siwz, załączonych do niej dokumentach i przyjmuje je bez zastrzeżeń (wg załącznika nr 2),
-oświadczenie, że Oferent nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 i spełnia warunki zawarte w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r.
(wg załącznika nr 3),
-aktualny dokument dopuszczający Oferenta do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem,
-zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z podatkami związanymi z działalnością gospodarczą,
-zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu ze składkami na zabezpieczenie społeczne,
-wykaz kierownictwa firmy i wykaz personelu odpowiedzialnego za realizację usługi z udokumentowaniem ich doświadczenia i kwalifikacji zawodowych, w przypadku gdy osoby przewidziane przez oferenta do realizacji zamówienia nie są jego pracownikami, należy załączyć umowy lub oświadczenia o gotowości współpracy,
-zamawiający zapłaci za faktycznie przejechane kilometry (tzn. bez pustych przebiegów),
- przy dowozie dzieci nie mogą korzystać postronne.
Wszystkie wymienione wyżej dokumenty powinny być oryginałami lub kserokopiami poświadczonymi za zgodność za oryginałem przez osobę podpisującą ofertę ze strony oferenta.
4.Kryterium oceny ofert:
1. Jedynym kryterium wyboru ofert będzie cena netto stanowiąca całkowity koszt przewozu za 1 km. (planowana łączna długość trasy tygodniowej wynosi ok. 850 km). Dokładny pomiar zostanie ustalony komisyjnie z wybranym „Przewoźnikiem” przed zawarciem umowy.
Opis sposobu obliczenia oceny oferty:
Nazwa kryterium Waga Sposób punktowania
Cena
100 % Cena najniższa/cena badanej oferty x 100 pkt
2. Warunki wymagane od Oferentów ubiegających się o zamówienie.
- O zamówienie mogą ubiegać się Oferenci nie wykluczeni na podstawie art. 24 i spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
- Zamawiający uzna, że Oferent spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 jeżeli:
a)Oferent w poprzednich latach wykonał co najmniej 2 roboty usługi transportowe – przewóz dzieci i osób zbliżone co do zakresu i wartości do robót objętych zamówieniem. Za roboty o wartości zbliżonej uważa się roboty o wartości co najmniej 100 tyś. zł.
b)Oferent przedstawi referencje potwierdzające, że usługi o których wyżej mowa, zostały wykonane z należytą starannością,
ponadto:
-dostarczy oryginał lub kserokopię, poświadczoną przez Oferenta za zgodność z oryginałem, ważnej koncesji na wykonywanie przewozu dzieci i młodzieży,
-dostarczy wykaz posiadanego taboru przewozowego (rok produkcji) i wykaz pracowników z ich kwalifikacjami,
-dostarczy polisę lub inny dokument potwierdzający, że Oferent jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej,
-dostarczy sprawozdanie o swojej sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
-oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
3. Opis kryteriów i sposobu dokonania oceny spełnienia warunków wymaganych od Oferenta.
Oferta zawierająca inny niż ustalony wyżej sposób ustalenia całkowitego kosztu dowozu uznana będzie za niezgodną ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i będzie podlegała odrzuceniu.
5.Termin realizacji zamówienia
Wymagany termin realizacji zamówienia od 1 września 2005 r. do 23 czerwca 2006 r.
6.Warunki umowy:
- podpisane ustalenia umowne będą wiążące dla stron umowy i nie będą ulegały zmianom przez cały czas realizacji,
- dopuszcza się możliwość zmiany zakresu umowy jeżeli wystąpią okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili dokonywania zamówienia,
- wykonawca zamówienia nie może bez zgody Zamawiającego, podzlecić wykonania części robót podwykonawcom.
7.Termin i miejsce składania ofert i ich otwarcia.
1. Ofertę zgodnie z załączonym wzorem siwz (załącznik nr 1), należy złożyć w nieprzejrzystym, zamkniętym opakowaniu w Urzędzie Gminy Milanów,
ul. Kościelna 11A , pokój nr 3 /sekretariat / nie później niż do dnia 02.08.2005 r.
do godziny 1000.
2. Opakowanie zawierające ofertę powinno być zaadresowane do zamawiającego na adres: Urząd Gminy Milanów, ul. Kościelna 11A, 21 – 210 Milanów, oraz oznakowane następująco:
Kopertę wewnętrzną z ofertą, opatrzyć adresem oferenta i włożyć do koperty zewnętrznej z adresem Zamawiającego i z napisem „Przetarg nieograniczony na dowóz dzieci i młodzieży w roku szkolnym 2005/2006”
3. Oferty złożone po terminie będą zwrócone Oferentom bez otwierania, po upływie terminu do wniesienia protestu.
8.Termin związania ofertą.
Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu do składania ofert tj. od dnia 02.08.2005 r.
9.Tryb udzielania wyjaśnień.
1.Każdy oferent ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
2. Pytania Oferentów muszą być sformułowane na piśmie i skierowane na adres:
Wójt Gminy Milanów, ul. Kościelna 11A, 21 – 210 Milanów, tel/fax (083) 3567002
lub e-mailem : gmina@milanow.iap.pl
3. Osobą ze strony zamawiającego upoważnioną do kontaktowania się z Oferentami jest Wójt Gminy Milanów mgr inż. Marek Siuciak
4. Zamawiający nie przewiduje zebrania wszystkich oferentów.
10.Wymagania dotyczące wadium oraz sposobu należytego wykonania umowy.
1. Zamawiający ustala wadium w wysokości 1.500 zł. / słownie: jeden tysiąc pięćset złotych /.
Wadium należy wnieść, przelewem na konto BS Radzyń Podlaski o/ Milanów
Nr 61804610672004060016610005 lub wpłacić w kasie Urzędu Gminy Milanów,
ul. Kościelna 11A ( w godzinach 800 – 1400 ) do dnia 02.08.2005 r. do godziny 1000
2. Oferent którego oferta została wybrana traci wadium na rzecz Zamawiającego w
przypadku gdy:
a.odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
b. odmówi wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c.zawarcie umowy stało się niemożliwe z winy Oferenta,
d.przedstawi w ofercie dane nieprawdziwe.
3. Zwrot wadium nastąpi na zasadach określonych w art. 46 ustawy prawo zamówień publicznych.
4. Zamawiający ustala wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy na 3% ustalonej w umowie wartości usług transportowych.
6.Dopuszcza się możliwość zaliczenia wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy oferentowi który wygrał przetarg.
11.Otwarcie ofert.
1. Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 02.08.2005 r. o godzinie 1030 w Urzędzie Gminy Milanów, ul. Kościelna 11A w pokoju nr 10.
2. Część jawna postępowania:
-przedstawiony zostanie skład Komisji Przetargowej,
-podana zostanie kwota, jaką zamierza przeznaczyć Zamawiający na sfinansowanie zamówienia,
-dokonana zostanie ocena stanu zabezpieczenia ofert,
-podczas otwarcia ofert podana zostanie nazwa firmy, adresy Oferentów a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności,
-określony zostanie termin ogłoszenia wyników postępowania i zawarcia umowy.
3. Oferent który wygra przetarg, zobowiązany będzie do zawarcia umowy w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia ogłoszenia i nie później niż przed upływem terminu związania ofertą. Ponadto oferent wybrany na „Przewoźnika” zobowiązuje się do przedstawienia projektu umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia.
12.Tryb ogłoszenia wyników przetargu.
1. Zamawiający podpisze umowę z Oferentem, który przedłoży ofertę najkorzystniejszą z punktu widzenia kryteriów przyjętych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2. Wyniki postępowania zostaną ogłoszone w siedzibie Zamawiającego. Ogłoszenie będzie opublikowane na stronie internetowej Zamawiającego. Niezależnie od ogłoszenia wyników o wyborze oferty zostaną powiadomieni pisemnie wszyscy Oferenci.
3. Warunkiem zawarcia umowy jest wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 3% wartości umowy ( po komisyjnym ustaleniu długości tras).
4. W przypadku gdy wybrany oferent uchyli się od zawarcia umowy, wybór oferty przeprowadza się ponownie, spośród ofert złożonych w ramach przetargu.
13.Postanowienia końcowe.
1. Całość postępowania prowadzone będzie zgodnie z zasadami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych.
2. Oferentom, których interes prawny doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszeń przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej ( Dział VI prawo zamówień publicznych).
Zatwierdził
Wójt Gminy Milanów
mgr inż. Marek Siuciak
Milanów dn. 13.07.2005 r.
Załącznik Nr 1
..............................
(Pieczątka Oferenta)
FORMULARZ OFERTOWY
W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
O WARTOŚCI SZCUNKOWEJ PONIŻEJ 60 000 EURO
Dane dotyczące Oferenta
Nazwa ...........................................................................................................................................
Siedziba ........................................................................................................................................
Nr telefonu/faksu ..........................................................................................................................
Nr NIP .............................................................. REGON ............................................................
Dane dotyczące Zamawiającego
Wójt Gminy Milanów
Ul. Kościelna 11A
21 – 210 Milanów
Zobowiązania Oferenta:
Zobowiązuje się na wykonanie dowozu dzieci i młodzieży z terenu Gminy Milanów do Gimnazjum i Szkoły Podstawowej w Milanowie oraz Szkoły Podstawowej w Rudnie o wartości szacunkowej do 60 000 EURO.
Za kwotę:
cena dowozu za 1 km netto ................................................................................................... zł
(słownie: .....................................................................................................................................) podatek VAT ............................................................................. zł
cena dowozu za 1 km brutto ............................................................................................... zł
(słownie: .....................................................................................................................................)
Zobowiązuję się wykonać przedmiot zamówienia do dnia ..........................................................
Uważam się za związanego niniejszą ofertą przez okres ................... dni tj. do dnia ..................
Oświadczam, że akceptuję:
-proponowane przez Zamawiającego istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy,
- zobowiązuję się do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w
wysokości : ..................... zł w formie ................................................................
Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
Poświadczam wniesienie wadium w wysokości ...................... z ł. w formie .............................
Dodatkowe zobowiązania
W sprawie podpisania umowy należy skontaktować się z (reprezentant Oferenta)
.................................................................................................
Termin wykonania ..................................................................
Okres gwarancji ......................................................................
Warunki płatności ...................................................................
.......................................... ............................................
( miejscowość i data ) ( imię i nazwisko podpis
uprawnionego przedstawiciela Oferenta)
Załącznik Nr 2
..............................
(Pieczątka Oferenta)
OŚWIADCZENIE O PRZYJĘCIU WARUNKÓW PRZETARGOWYCH
Nazwa Oferenta : .........................................................................................................................
Adres Oferenta : ...........................................................................................................................
Nr telefonu : .................................................... Nr fax: ...............................................................
Oświadczam, że przyjmuję warunki przetargowe zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia objęte przedmiotem niniejszego zamówienia publicznego pod tytułem:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Oświadczam, że:
- zapoznałem się z tymi warunkami i nie wnoszę zastrzeżeń,
- zobowiązuję się do zawarcia umowy jeżeli nasza oferta zostanie wybrana.
Oświadczam, że usługa zostanie wykonana zgodnie z obowiązującym prawem i przepisami, wszyscy pracownicy skierowani do realizacji zamówienia będą odpowiednio przeszkoleni i posiadać będą wymagane kwalifikacje.
.......................................... ............................................
( miejscowość i data ) ( imię i nazwisko podpis
uprawnionego przedstawiciela Oferenta)
Załącznik Nr 3
..............................
(Pieczątka Oferenta)
OŚWIADCZENIE OFERENTA W TRYBIE ART. 24 USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH O NIE PODLEGANIU WYKLUCZENIU Z POSTĘPOWANIA
Nazwa Oferenta : .........................................................................................................................
Adres Oferenta : ...........................................................................................................................
Nr telefonu : .................................................... Nr fax: ...............................................................
Oświadczam, że nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177), który mówi, że:
I. Z ubiegania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
1. wykonawców, którzy w ciągu ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba, że niewykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności;
2. wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono;
3. wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu;
4. osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
5. spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
6.spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
7. spółki komandytowe oraz spółki komandytowo – akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
8.osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
9. podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
10. wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22, ust. 1, pkt 1-3.
II. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy:
1. wykonywali czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami, uczestniczącymi w dokonaniu tych czynności, z wyjątkiem autorów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, jeżeli przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia są prace projektowe wynikające z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, sporządzonych przez tych autorów;
2. złożyli nieprawidłowe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
3. nie złożyli oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków;
4. nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.
Zamawiający zawiadamia niezwłocznie wykonawcę o wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
.......................................... ............................................
( miejscowość i data ) ( imię i nazwisko podpis
uprawnionego przedstawiciela Oferenta)
Załącznik Nr 4
..............................
(Pieczątka Oferenta)
OŚWIADCZENIE OFERENTA
W TRYBIE ART. 22, UST. 1 USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Nazwa Oferenta : .........................................................................................................................
Adres Oferenta : ...........................................................................................................................
Nr telefonu : .................................................... Nr fax: ...............................................................
Oświadczam, że:
1. posiadam uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2. posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny a także dysponuję osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia,
3. znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4. nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
.......................................... ............................................
( miejscowość i data ) ( imię i nazwisko podpis
uprawnionego przedstawiciela Oferenta)
Autor: AL