SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA NA KREDYT
Treść
Gmina Milanów
ul. Kościelna 11A
21 – 210 Milanów
tel/fax (083) 3567002
www.milanow.iap.pl
e-mail gmina@milanow.iap.pl
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
na udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 95.000 złotych na realizację inwestycji pn.: budowa drogi gminnej w Milanowie na ul. Osiedlowej i Nowej
W postępowaniu o zamówienie publiczne prowadzonym w trybie zapytanie o cenę poniżej kwoty 60.000 euro na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.)
Zatwierdził:
Wójt Gminy
Marek Siuciak
I. Nazwa i adres Zamawiającego
Gmina Milanów, ul. Kościelna 11A, 21 – 210 Milanów, tel/fax (083) 3567002, www.milanow.iap.pl ,e-mail gmina@milanow.iap.pl
II. Tryb udzielenia zamówienia: zapytanie o cenę art. 69 - 73 ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm. )
III. Opis przedmiotu zamówienia
Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 66.13.00.00 – usługi udzielania kredytu
1. udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 95.000 złotych na realizację inwestycji pn.: budowa drogi gminnej w Milanowie na ul. Osiedlowej i Nowej,
2. terminy spłat kredytu
- I rata do 20.03.2007 r. – 5.937,50 zł
- II rata do 20.05.2007 r. – 5.937,50 zł
- III rata do 20.09.2007 r. – 5.937,50 zł
- IV rata do 20.11.2007 r. – 5.937,50 zł
- V rata 20.03.2008 r. – 5.937,50 zł
- VI rata 20.05.2008 r. – 5.937,50 zł
- VII rata 20.09.2008 r. – 5.937,50 zł
- VIII rata 20.11.2008 r. – 5.937,50 zł
- IX rata 20.03.2009 r. – 5.937,50 zł
- X rata 20.05.2009 r. – 5.937,50 zł
- XI rata 20.09.2009 r. – 5.937,50 zł
- XII rata 20.11.2009 r. – 5.937,50 zł
- XIII rata 20.03.2010 r. – 5.937,50 zł
- XIV rata 20.05.2010 r. – 5.937,50 zł
- XV rata 20.09.2010 r. – 5.937,50 zł
- XVI rata 20.11.2010 r. – 5.937,50 zł
3. termin spłaty odsetek: miesięcznie bez okresu karencji,
4. rodzaj oprocentowania kredytu: zmienna stopa procentowa,
5. sposób ustalenia stopy procentowej: stopa procentowa dla danego okresu odsetkowego jest ustalana w oparciu o stawkę WIBOR 3M obowiązującą w ostatnim dniu poprzedniego miesiąca, powiększona o stałą marżę banku. Marża Wykonawcy przedstawiona w ofercie nie może zostać podwyższona w trakcie trwania umowy kredytowej,
6. koszt prowizji przygotowawczej od przyznanego kredytu nie może być wyższy niż 1% kwoty kredytu,
7. sposób zabezpieczenia kredytu: tytułem zabezpieczenia spłat kredytu wystawia się weksel in blanco,
8. Wykonawca nie pobiera innych prowizji i opłat z tytułu udzielenia, obsługi i spłaty kredytu w tym spłaty przedterminowej kredytu,
9. Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości lub części po uprzednim uzgodnieniu terminu i kwoty spłaty,
10. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za terminowe przekazanie środków pieniężnych na rachunek Zamawiającego.
IV. Termin wykonania zamówienia: postanowienie kredytu w wysokości 95.000 złotych do dyspozycji Zamawiającego w terminie – 1 dnia od dnia podpisania umowy okres spłaty kredytu w latach 2007 – 2010.
V. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22, ust.1 ustawy:
1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca załączy do oferty aktualne dokumenty z właściwego rejestru
2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
warunek zostanie uznany za spełniony na podstawie oświadczenia Wykonawcy wg wzoru określonego w zał. nr 2 do siwz
3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
warunek zostanie uznany za spełniony na podstawie oświadczenia Wykonawcy wg wzoru określonego w zał. nr 2 do siwz
4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,
warunek zostanie uznany za spełniony na podstawie oświadczenia Wykonawcy wg wzoru określonego w zał. 2 do siwz
Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu stosując regułę spełnia / nie spełnia
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie dostarczonych dokumentów określonych w pkt. IX siwz
VI. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu:
1. Dokumenty składające się na ofertę
a) formularz oferty, według wzoru określonego załącznikiem nr 1,
b) oświadczenie na podstawie art. 22 ust. 1, ustawy według wzoru określonego załącznikiem nr 2,
c) aktualny odpis z właściwego rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
d) pełnomocnictwo z opłatą skarbową powinno być dołączone do oferty, o ile nie wynika z innych załączonych dokumentów dla osoby lub osób podpisujących ofertę jeżeli ofertę składa pełnomocnik lub podmioty występujące wspólnie. Zgodnie z art. 23,
ust. 2 ustawy Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia
zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
2. Wszystkie wymienione dokumenty lub zaświadczenia powinny być oryginałami lub
kserokopiami potwierdzonymi za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do
złożenia oferty.
3. Wykonawca czyniąc zastrzeżenie, że pewne dokumenty nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania wskazuje podstawę prawną wyłączenia jawności danego dokumentu. Informacje te powinny być załączone do oferty w osobnym opakowaniu z napisem „Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa”.
VII. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami
Wszelkie oświadczenia i zawiadomienia, wnioski lub informacje Zamawiający i Wykonawcy zobowiązani są przekazywać pisemnie lub faksem.
Dla wniesienia protestu wymagana jest forma pisemna.
Do kontaktów z Wykonawcami uprawnieni są
w sprawach merytorycznych:
Maria Wojtal lub Renata Harbarczuk tel. (083) 3567631 lub (083) 3567002
w sprawach formalnych:
Agnieszka Leszak inspektor ds. inwestycji tel. (083) 3567636 lub (083) 3567002
W godzinach od 730 do 1500 w siedzibie Zamawiającego Urząd Gminy Milanów
ul. Kościelna 11A
VIII. termin związania ofertą wynosi 30 dni.
1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę napisaną w języku polskim zgodnie z formularzem ofertowym załączonym do dokumentacji przetargowej stanowiącym załącznik nr 1
2. Oferta wraz ze wszystkimi załącznikami określonymi w pkt. IX powinna być
podpisana przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania
Wykonawcy na zewnątrz, przy czym podpis lub podpisy muszą być czytelne
lub opisane pieczątkami imiennymi.
3. Załączniki do formularza ofertowego, będące częścią oferty muszą być również podpisane przez ww. osoby.
4. Każdą stronę oferty wraz z załącznikami należy ponumerować i spiąć w jedną całość, a ewentualne poprawki winny być naniesione czytelnie i sygnowane podpisem Wykonawcy z pieczątką.
IX. Miejsce i termin składania ofert
1. Oferty z zamkniętych opakowaniach należy składać w siedzibie Zamawiającego w pok. Nr 3 (sekretariat ) lub przesłać na adres Zamawiającego w terminie do dnia 30 października do godz. 1000
Urząd Gminy Milanów
ul. Kościelna 11A
21 – 210 Milanów
Z dopiskiem OFERTA KREDYT
2. Przy przesyłce pocztowej decyduje data i godzina dostarczenia oferty do pok. Nr 3
3. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 30 października o godz. 1030 w pok. Nr 10 w siedzibie Zamawiającego. Otwarcie ofert jest jawne.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Podczas otwarcia Zamawiający dokona sprawdzenia nienaruszalności kopert, sprawdzi czy oferty zostały złożone w terminie, dokona otwarcia ofert z podaniem nazwy (firmy) oraz adresu Wykonawcy, którego oferta jest otwierana a także informacji dotyczących ceny oferty, terminu wykonania zamówienia. Informacje te zostaną doręczone Wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert tylko na ich wniosek.
4. Przed terminem wyznaczonym na otwarcie ofert Wykonawca ma prawo modyfikować treść oferty. Nie można wycofać oferty lub wprowadzić zmian po upływie terminu składania ofert.
5. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert:
a) wycofać ofertę z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia dostarczonego do siedziby Zamawiającego.
b) dokonać zmiany w złożonej ofercie. Zmiana musi być pod rygorem nieważności zgłoszona w formie pisemnej w zamkniętej i oznaczonej jak koperta zawierająca ofertę, z dopiskiem „Zmiana”. Koperta ta zostanie otwarta łącznie z kopertą zawierającą ofertę.
X. Opis sposobu obliczenia ceny oferty
1. Dla oceny porównywalności ofert oprocentowanie kredytu (cenę kredytu) należy ustalić wg WIBOR 3M z notowań z dnia 12 października 2006 r.
2. Do wyliczenia ceny kredytu należy przyjąć, że kredyt zostanie wypłacony
13 listopada 2006 r.
3. w ofercie należy zapisać
a) marżę banku jako stałą wartość w okresie spłaty kredytu,
b) prowizję przygotowawczą wyrażoną % i w złotych
XI. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty,
wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert
cena – 100 %
C = (Cmin / Co) x 100
Cmin - najniższa cena oferty spośród zaoferowanych cen
Co – cena oferty ocenianej
Przez najkorzystniejszą ofertę rozumie się ofertę, która zawiera cenę najniższą
XI. Informacje o formalnościach jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
1. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą.
2. W przypadku wyboru oferty Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
XII. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy
Istotne dla stron postanowienia, które należy wprowadzić do treści umowy określone zostały w pkt III niniejszej siwz opis przedmiotu zamówienia.
W treści umowy Wykonawca zawrze ustalenia zawarte w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia i przedłoży do podpisu Zamawiającemu.
XIII. Środki ochrony prawnej
Wykonawcom a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych.
Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia, w którym Wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy doszedł on do Zamawiającego w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią.
Protest dotyczący treści ogłoszenia oraz postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się w terminie 7 dni od zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej lub na stronach portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych.
Milanów dn. 12.10.2006 r. Zatwierdził
Wójt Gminy
Marek Siuciak
Zał. nr 1 do siwz
………………………………….
(pieczęć Wykonawcy)
OFERTA
…………………………………………………………………………………………………...
(pełna nazwa i adres Wykonawcy składającego ofertę, w przypadku konsorcjum nazwa i adres lidera konsorcjum)
…………………………………………………………………………………………………...
tel. ………………………… fax ……………………e-mail ………………………………….
w odpowiedzi na ogłoszenie o przetargu zapytanie o cenę na zaciągnięcie kredytu w wysokości 95.000 złotych (słownie: dziewięćdziesiąt pięć tysięcy złotych) z przeznaczeniem na realizację inwestycji pn.: budowa drogi gminnej w Milanowie na ul. Osiedlowej i Nowej, oferujemy realizację zamówienia za cenę kredytu, na którą składa się:
a) marża banku : …………………………………………………………………………….
b) prowizja przygotowawcza: ……………………… % co stanowi równowartość …………………………………………………….. złotych
Koszt kredytu ustalony w oparciu o WIBOR 3M z dnia 12 października 2006 r.
…………………………………………….. zł
(słownie:………………………………………………………………………………………)
1. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i nie wnosimy żadnych uwag i zastrzeżeń do jej treści i że jest ona wystarczająca do sformułowania oferty.
2. Oświadczamy, że uważamy się za związanych niniejszą ofertą na czas wskazany w warunkach uczestnictwa w przetargu.
Data ………………………… …………………………………………………
(podpis osoby uprawnionej do złożenia oferty)
Zał. nr 2 do siwz
………………………………….
(pieczęć Wykonawcy)
OŚWIADCZENIE
Przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zaciągnięcie kredytu w wysokości 95.000 złotych (słownie: dziewięćdziesiąt pięć tysięcy złotych) z przeznaczeniem na realizację inwestycji pn.: budowa drogi gminnej w Milanowie na ul. Osiedlowej i Nowej,
(imię i nazwisko) ………………………………………………………………………………..
reprezentując firmę (nazwa firmy) …………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………...
jako upoważniony na piśmie lub wpisany w rejestrze …………………………………………
oświadczam, że spełniamy warunki określone w art. 22, ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie z którymi:
1. posiadamy uprawnienia do wykonywania określonej działalności i czynności;
2. posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponujemy potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia;
3. znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4. nie podlegamy wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia
Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców określonych w art. 24, ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Data ………………………. ………………………………………………
(podpis upoważnionego przedstawiciela)
Autor: A.L